torsdag 23 oktober 2008

Boende jakten är nog slut, jakten på Rivella har börjat

Var och kollade på ett rum imorse (ehhhh klockan 13.15 det är morgon för oss, sjukt lata är vi).

Det var inget för Vickan var mer vandrarhemsstuk med toa och dusch i korridoren men för mig perfekt som snart (3,5 månader) åker hem är det perfekt. Så Vicky ska ringa och boka ett rum där. Fanns säng och klädskåp i det rummet. Rummet i sig var rätt litet, fanns större men möblerna är ju bra för mig. Och onödigt betala mer i onödan också när det är en tillfällig grej.

Så jag hoppas min bostadsfråga är löst. Flyttar på måndag isåfall. Över helgen är det skönt på på Binis och ha nära hem. Så har jag en vecka på mig att lära mig hitta inför nästa helg som är Halloween då jag troligen ska jobba på något sätt antar jag.

Istället har jakten på Rivella börjat! Har ju helt missat (glömt bort) att jag är i ett land de har Rivella! Inte min favorit Rivella Grün dock men väl Rivella Rot och Rivella Blau. Så idag har vi varit in på Müller och Bipa men inte hittat. Men Vicky är helt säker på att M-preis har så den kommer få sig ett besök lita på det!