tisdag 7 oktober 2008

Sitter i datasalen pa UNI

Därför finns inte alla svenska bokstäver. Lyckades dock skriva hela det förra utan att använda bokstaven med en liten ring över.

Vicky är pa föreläsning och vi var och lämnade plasma innan och hann inte hem. Idag blev det klart vi fick lägenheten vi helst ville ha, femman med gangavstand till nästan allt! Men inflyttning är först 1 november sa vi ska bo pa hotell, stället där Vicky jobbar Binis, i 3 veckor. Ja vi far sa klart ett bra pris!! För hennes rum är utlovat from 15 oktober.

Har varit iväg och köpt mina tyska böcker idag. Även fatt delsvar av CSN. Det som ger dom problem är att sprakkursen pa heltid ska vara 15-20 timmar i veckan i skolan. Här är det 8. Jag hade gärna gatt mer men här ska man helt enkelt studera mer hemma. Vi ska kolla om vi inte kan läsa norska sa far jag ihop rätt timmar. Men alla nybörjarkurser är fulla, sa vi maste kolla om vi med svenskan i bagaget kan hoppa in i ett högre steg utan problem. Jag ska skriva igen till CSN och berätta hur mycker hemuppgifter vi faktiskt har sa kanske det löser sig ända. Tyvärr har de inte finska annars hade jag läst det.

Inga kommentarer: