onsdag 15 oktober 2008

Ja, ja, ja Piotr Trochowski!!

Gör man om Lu, lu, lu Lukas Podolski sången lite så funkar det även på Piotr!!

Han gjorde nämligen sitt första landslagsmål och Tysklands och matchens enda mål nu ikväll. Det är inte lätt spela fotboll mot en 10 manna backlinje....

Och Clemens fick spela mot slutet. Gahh så snygg! Nej men allvarligt kanske det här inlägget skulle vara...hihihi

Matchen då. Ballack spelade fast man hade varnat för att han inte skulle det pga vadskada. Klose fick utgå efter första halvlek. En walesare klev på hans fot så han fick en blodutgjutning. In kom Patrick Helmes och hade flera målchanser. Även Piotr hade flera innan han till sist fick in bollen i mål.

Jag tränade ju under tiden och jisses vad fort det gick. Man tänkte inte på att man gjorde något. Synd det inte alltid är spännande fotbollsmatcher när jag tränare.

Det blev: 45 min crosstrainer, 30 min cykel, 30 min gåband.

Innan det så var vi på skolan. Vicky satt med på min lektion. Idag hände det lite och vi gjorde massor. Bra, för innan har jag haft långtråkigt och funderat på att gå upp en nivå men vet jag inte har grammatiken och pratet för det. Vicky skällde på mig. Jag måste ta för mig mera och vara mera aktiv och vara snabb på att säga svaret. Ska försöka...

Inga kommentarer: