tisdag 28 oktober 2008

Dags börja tänka på jobbet

Det riktiga alltså. Jo redan faktiskt. För redan i början av december läggs schemat för v3-9 och jag ska jobba från v8 om jag kan få semester v6-7. Men det borde jag kunna få då jag egentligen redan har en beviljat tjänstledighet. Men semester är bättre = pengar.. Annars börjar jag redan i v6. Men skulle vara skönt få 1-1,5 v på sig att komma i ordning och så i lugn och ro.

Samtidigt som jag skriver det här så sitter jag och pratar med HelenaMSN om schema och jobbtider för februari. Jag slutar skolan här 27 januari och sen åker vi hemåt. Så någon dag i vecka 6 är jag hemma.

Vi har lite hemåkningsproblem. Jag vill åka via Bremen och ta bron från Danmark så jag kan se en match. Bremen spelar hemma helgen 31/-1/2 nämligen. Fast Vicky vill åka via Szcezcin (eller hur det nu stavades) och ta färjan från Sassnitz. Jaja vi får väl se. Jag kanske inte här pengar nog för en Brementripp hur som helst. Men dit ska jag någon gång och se en match var så säkra! Men nu har ju Clemens skrivit på till 2012 så nu är det inte så bråttom som när hans kontrakt gick ut 2009. Så ska "fanskapet" vara frisk den matchen också helst....och med min vanliga tur så.....

1 kommentar:

Vicky M sa...

ja, hemresan får vi planera på något sätt, jag vet inte om jag inte stannar några dagar i polen emellan, zakopane är jue helgen efter det jue. we'll see, lång tid tills dess :P