söndag 26 oktober 2008

Kära arbetsgivare

Hehehe jag vet många hemma klagar som fan på min arbetsplats. Och gnäller om massor. Jag säger bara en sak, de skulle prova ett annat arbete några gånger och jösses vad de skulle uppskatta vårt arbete.

Så här är det på "mitt" nya jobb:

Det här med klara regler. Idag en halvtimme innan jag skulle börja fick jag veta jag skulle jobba. Jaja det är väl helt okej, var förbered på att jag nog skulle jobba. Men hur kan man sätta den som kan MINST tyska av alla i dörren? Den dagen det för ovanlighetens skull är inträde (det är så gott som aldrig det här på krogar/disko osv). Hur fan ska jag kunna argumentera bra liksom….sen dessutom säga att för tjejer är det gratis till 00.00 (just det var helt okej, så stod det på alla flyers). Jag frågade då hur jag skulle göra vid midnatt. Skulle jag ta betalt av tjejerna och ge dom samma färg som killarna (som fått betala hela tiden) eller skulle jag fortsätta med samma färg (på biljetten). Nej jag skulle inte göra något av det utan hon skulle komma med ett nytt block i ny färg. Men inte kom hon heller. Så jag fortsatte släppa in brudarna gratis…det var ju inte rätt så klart. Nähä men jag hade faktiskt frågat!!

Sen i början så kom många äldre och stammisar och de vände i dörren när de fick höra det var inträde. Då skulle jag släppa in äldre och stammisar gratis. Jaha så det gjorde jag.
Sen strax efter midnatt då jag fått nya order om biljetterna för tjejerna så kom ett gäng brudar 4-5 st men stammisar och lite äldre (även om jag tyckte det där men äldre var lite svårt, hur sätter du gränsen på åldern liksom? När är du för gammal för att du går ut utan att vilja lyssna på musiken som spelas??). I alla fall jag stoppade tjejerna och ville ha betalt. Då kommer en av de inhyrda DJ:sen och säger nej de ska in gratis och dessutom är de ju stammisar. Jag har inte kunskap nog i språket för att argumentera emot liksom. Gissa vem som kom farande…..jag fick ju fan för det med så klart! Så jag sa att men stammisar och äldre skulle ju gå in gratis sa du. Något hon först försökte förneka hon sagt men när jag så gott som ordagrant sa vad hon sagt till mig så påstod hon att det ju bara var de första timmarna. Jag är faktiskt inte tankeläsare….Så hur faaaaan skulle jag kunna veta det då????

Hur som helst, det blev nolltolerans alla skulle betala. Skööönt tyckte jag, klara regler det är enkelt att följa. Gissa vad som hände. Den första som kom in genom dörren efter att reglerna skärpts och gått igenom skulle: TAAAADDAAAAA släppas in gratis…..;) I rest my case…..!!

Jag har konsekvent nog vägrat att slå in saker i kassan eller fixa en enda drink/öl idag. För det fick jag ju skit för sist. Även om Vickan tycker jag var lat som inte hjälpte till. Skiter jag i. Ska jag inte så ska jag inte. Jodå tjurig kan jag också vara så det så. Fast sälja en öl eller en Winespritzer och slå in de i kassan är tusen gånger enklare än stå i dörren och ta inträde med tanke på mina språkkunskaper. Men men jag inte vara chef… ;) Jag bara vara chef förut sisådär 10 år och vet hur man sätter rätt man på rätt plats… :D men jag inte vara chef längre…*s*.

Skööööönt nog flyttar jag på onsdag och kan då slippa denna struliga arbetsgivare om jag vill. Jag är ingen livsegen student som behöver jobba under sådana premisser. Forget it liksom…..har inte kunnat säga så mycket nu då vi bor gratis/med stor rabatt på deras hotell.

En annan sak det här med stängning. Det ska stänga 04.00. Vad/om jag får i lön (kan även bli så hon tycker det ska kvittas mot rummet = helt okej) vet jag ej men jag gissar på 20 Euro för en kväll eller så (ni kommer dö, jag jobbar alltså 9-12 timmar för 200 spänn!!) de andra får mellan 35-40 Euro för sin tid + provision om de säljer för mer än 400 Euro. Tror ni det finns något som heter övertid när gästerna inte går hem?? Hittills har vi stängt (eller vi har gått och lämnat Flo kvar, pojkvän till ägardottern) halv fem och halv sex och idag lär det inte bli tidigare men halv fyra gick jag! Finns inget för mig att göra sedan de tog bort inträdet och nu går alla in gratis.

Sen som grädde på moset har jag hört på samma jävla dunkande melodislinga sen 21.00!!! Det är inte musik, det är tortyr…Det är House/Trance/Minimal (vad fan är minimal??!!) Nä fram får låtar där de SJUNGER och där det finns en melodislinga. Tom en sådan ”skojlåt” som Lu Lu Lu Lukas Podolski är ju en höjdare i detta sammanhang. Eller tom Der Kuschelsang, Snappie die kleine Krokodil eller nån annan barnlåt vore att föredra…

Höll på att glömma. Lägg till att alla röker också inne på ställerna. Bläää alla mina kläder, mitt hår, mina sängkläder stinker rök!!

2 kommentarer:

Vicky M sa...

jag älskade musiken :D skulle kommentera något mer men glömde vad...hahah

Vicky M sa...

ah jjst det house minimal trance, alltså dj spelar hous och lite inriktining mot trance, alltså minimal trance :D