onsdag 29 oktober 2008

Min bil igen.....

Blev inget klass för mig idag. När vi skulle åka från UNI och möta upp damen med mitt rum så funkade inte vindrutetorkarna. Och det regnar rätt bra här idag....så krypköra bort till Leopoldstrasse och möta henne, vi var 10 min sena men gick inte köra fortare för jag såg inget.

Sen skrev vi en massa papper osv. och sen direkt iväg till "vår" bilverkstad. Men de hade proppfullt och fullt hela nästa vecka. Så vidare ut till en som ligger en bra bit utanför stan och där tog de in oss på en gång som tur var. Visade sig att ena armen till vindrutetorkaren (alltså delen man inte ser utifrån, så inte den armen) hade gått av i ena fästet. Nu svetsade de ihop den åt mig men som de sa det kommer nog inte hålla för den delen är i aluminium och svetsa det går inte så bra. Så nu har de beställt hem en ny del åt mig, skulle ta 4-5 dagar. Har jag otur måste jag köpa hela delen ny och då blir det runt 300 Euro. Har jag tur kan de bara ta hem armen och då blir det mindre. Men hur som helst 3000 spänn till oförutsett. Börjar bli rätt less på det....idag betalade vi bara dricks till mekanikern, 10 Euro.

Så istället för tyska klass stod jag på en verkstad. Kunde ju inte gärna vara utan vindrutetorkare i regnet precis. Efter det var vi på Kinarestaurang och åt, tröståt typ ;)

Sen till mitt rum. Och det började ju bra, glödlampan paj. Men en i min korridor, Sigi, han hoppade upp på en stol och bytte lampa åt mig. Snällt. Sen har jag träffat tre andra killar också. Michi som bor längst ner och så en finne på samma våningsplan som mig. Men minns inte vad han hette. Sen en kille till som jag inte riktigt vet vilken våning han bor på. Det är 12 rum totalt, 3 tjejer (eller 4 med mig och resten killar, fast 3 rum är tomma än, hittar Vicky inget bra annat snart så flyttar hon också hit kanske.

Sen insåg jag att jag nog bara packat ner en scartkontakt och inte en antennkabel. Så TV har jag inte än. Men det är ju inte så dyrt att köpa sig. Måste till IKEA imorgon. Behöver ett litet bord till TV:n och galgar. Nu står TV:n på kylskåpet men tror inte det är så bra i längden. Har dock internet!! Det är ju bra så långt. Och TV frågan löser jag imorgon.

Annars fanns säng, klädskåp, kylskåp och sängbord på mitt rum redan när jag flyttade in.

Inga kommentarer: