måndag 13 oktober 2008

Det går bra det här.... :/

Ingenstans att bo, det vi har nu har vi tom 1 november, sen är det ju högsäsong och hotellrummen blir uthyrda (det hade visst blivit problem med lägenheten....), CSN har fint meddelat på mina sidor att besked är skickat till mig per brev (hade de inte lika gärna kunnat skriva det på sidan också kanske) och det brevet är skickat 9: e men inte dykt upp hos någon än. Förmodligen ett nej annars hade de bergis skrivit det eller skickat mail...och imorgon ska bilen in på verkstad. Vicky gissar på 100 Euro, jag på 4-500 Euro. Vi får väl se vem som har mest rätt.

Boendet är värst. Försök hitta två rum i en lägenhet eller lägenhet nu. Och vi vet inte ens vad och hur det är problem med lgh. Är den borta för alltid? Är det uppskjutet x antal månader eller vad?

Vicky lär ju kunna hitta rum. Men jag som "bara" ska vara här 3,5 månad till, inte pratar så bra tyska alls och knappt förstår österrikiska? Jo hej vad bra det lär gå...

--->Helena ni kanske kan ställa till med fest på jobbet! In worst case kommer jag hem i november.... :/

Så gör jag ett nytt försök nästa vinter....

1 kommentar:

Vicky M sa...

VAD ÄR DET FÖR PESSIMISM! klart du inte ska hem! och rum fixar vi! no problem! keep up the good thoughts!