söndag 28 december 2008

Backhopparveckan

Nu sitter Vicky, Tad, Alice, Caroli, Sandra och alla andra i bilar på väg till Oberstdorf och har framför sig Backhopparveckan (som är nästan 10 dagar). Känner jag längtan? Nej. Är jag avundsjuk? Nä. Skulle jag vilja vara där även om det gick? Nä.

Jag ska inte ens se kvalet live. Jag ska gå och lägga mig och sova (kvalet går mitt i min sovtid). Men jag ska se eftersändningen i natt istället.

Men alla ni andra ni får ha det så kul. Det kommer ni säkert att ha.

Förresten är det ju en jävla tur jag inte skulle dit, för jag har inte hört ett ljud om min ackreditering (skickade ju inte den tidigt innan jag hade bestämt mig för att inte fortsätta på samma sätt som förr).

Vem jag tror vinner? Schlieri eller Simi
Vem jag vill se som vinnare? Schmitt eller Uhrmann.
Vilka jag önskar det ska gå bra för: Andreas A, Alexey, Nikolay och Lacky. (Ja de får ju gärna vinna också men vi kanske ska vara realistiska?)

Inga kommentarer: