tisdag 2 december 2008

Mail från chefen

Hade jag fått idag. Imorgon bestäms det helt men troligen jobbar jag 25 dec - 4 jan. I så fall bye bye Backhopparveckan. MEN istället kanske kanske Zakopane. Inte helt fel det heller. Känner ju mer folk i Polen ju! TREVLIGT FOLK!!! Och visst jag kan tacka nej och stanna här men ärligt talat behöver jag en paus från dårhuset jag råkat ha hamnat att bo i. Vet mer imorgon kväll som sagt.

Min ena fodervärd har hört av sig. Galax har haft kolik :(. Ingen allvarlig och hon åkte till HelenaMälarkliniken och fick så klart ypperlig hjälp eftersom Helena älskar hästen hon med. Men trist. Hon har aldrig haft kolik hos mig. Men hon hade hoppat ur hagen och ätit en massa hösilage, fast hon har ju stått på fri tillgång så jag tror inte det beror på det. Men sen hade också stallägaren fodrat med (troligen) dåligt hösilage, igår (innan koliken) så hade de bråkat om att han använder balarna för länge. Idag fick han vara chaufför och fick av veterinärer i alla fall höra att i varmt väder (som det ju är nu) så håller en bal bara 3-5 dagar. Inte 10 (!) som han tyckte. Visst 10 dagar i minusgrader, inga problem, men knappast i plusgrader. Ida är dock en redig kvinna och om han inte bättrar sig kommer hon byta stallplats. Men nu när han sett konsekvensen kanske han fattar......

Inga kommentarer: