torsdag 4 december 2008

Pluggdag

Försöker plugga men fastnar hela tiden när jag inte förstår terminologin i grammatiken. Fick mail från Witte Immobilien (de som förvaltar huset) att jag inte behövde betala hyra mer utan de kan ta från kautionen (säkerheten). Men sen fick jag lite senare mail från ägaren att så kunde jag inte alls göra. Que??? Kan de inte prata med varandra först liksom........... Jag undrade för att som svensk som ska åter till Sverige är det rätt värdelöst få 600 Euro i handen.

Det är en säkerhet för att jag lämnar rummet städat. Jo tjena, så jävla skitigt som det var när jag flyttade in går liksom inte att åstakomma mer. Som jag har städat! Dessutom tex i Vickys fall kom ju inte gubben hit ens och tittade om rummet var okej, han ville ju träffas på ett fik. Jag kommer dock vilja åka typ vid 08.00 tiden på morgonen den dag jag ska iväg eftersom jag har många mil i bil att åka. Jag loooooovar de kommer krångla med det. Jag har fan inte tid att fika!?! Sen ville ägaren veta datum när jag flyttar ut. Vet jag ju fan inte än. Pengar ska dom ha minsann. Jag får fasen bo här till 31/1 kl 24.00 så det så!! Jaja inget större problem jag tänker svara någon gång mellan 27-31/1. Men lugn för att jag drar så fort jag kan!

Usch vad jag känner mig negativ. Men jag retar mig på hur oorganiserat allt verkar vara.

Nä åter till pluggandet.

Inga kommentarer: