onsdag 10 december 2008

Jullista

Vicky snodde den av Elina och jag snodde den av Vicky!

Har du köpt en chokladkalender?
Nej, aldrig haft någon

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?
--

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?
Köper bara till brorsans barn och nej det har jag inte gjort än

Till vem är det svårast att köpa till?
Hittills har de varit så små så det varit lätt. Men nu börjar de bli äldre och är 3 grabbar så då blir det svårare.

Dricker du alkoholfri glögg?
Dricker inte glögg i överhuvudtaget

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?
Ja, varför stressa upp sig över den?

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?
Inte sett årets

Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
Teskedsgumman och Sunes Jul

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?
Säger det nog till alla jag vill. Det är ju inget "farligt" precis.

Vem är det som julpyntar hemma hos er?
Jag, eftersom jag bor själv

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur SKA den se ut?
Jag, fast inte haft julgran på de senaste åren

Plastgran eller äkta
Äkta fast haft plastgran med

Älskar du att få julklappar eller att ge bort?
Både och.

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?
Hemma i Sverige fast jag brukar inte direkt fira, brukar jobba

Känner du någon julstämning nu?
Lite

När kom din julstämning?
1:a advent

När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast?
Till första advent så klart

När julpyntar man?
Första advent där med, även granen så man hinner njuta av den!

Skickar du julkort?
Nä, SMS

Vilken senap till skinkan?
stark senap

Viktigaste på julbordet?
Julskinkan

Julmusik jag inte kan vara utan?
Allt möjligt

Världens bästa jullåt?
Last Christmas

Julknäcke eller vörtbröd?
blä inget av det

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
choklad, gör inte själv

Vilka traditioner har ni?
Vi har inga längre sedan alla blivit vuxna och dessutom skiftjobbar 75% av familjen

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Både och

Pepparkakor - Lussebullar
Skumtomtar - Knäck
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbenspjäll - Janssons frestelse
Paradis - Alladin
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Hemma - borta

5 Fördelar med julen enligt mig:

Stämningen

Vissa av maträtterna

Kalle Anka och Sunes Jul

Sorry kan inte ens komma på 5 stycken


5 Nackdelar med julen enligt mig:

Att man äter för mycket sötsaker :/ (där gick all gymträning åt skogen)

Alla familjebråk som kommer in under kvällen till jobbet, ska inte julen vara
glädjens högtid??

Alla föräldrar som inte har pengar att köpa massa julklappar för och för deras barn som sen skäms i skolan för alla andra fick mer/finare saker.

Den har blivit för kommersiell

Kommer inte på 5 stycken där heller

Som sagt jag jobbar gärna julen och då består min julafton av antingen 8 timmar jobb 7-15, 8 timmar sömn 15-23 (ja lite mat också) 8 timmar jobb 23-07 eller så har jag jobbat natten innan och sover 7-15, jobb 15-23 hem för att sova och sen upp juldagen för jobb 7-15,

Inga kommentarer: