torsdag 25 december 2008

Blondinbella igen

Jag blir så arg och trött på henne ibland så jag nästan spyr. Så varför jag ens läser skiten kan man undra. Men jag läser sällan hennes blogg men hon är ju för fan överallt så ibland lyckas man liksom inte undgå det. Rubrikerna skriker ju ut hennes budskap.

Det senaste är lika dumt som det mesta hon ploppar ur sig. Hon föreläser om hur man lyckas själv från noll, vet ni det? Lite kul då att hennes "karriär" helt bygger på de mediakontakter hennes pappa har. Däremot har både Kenza och Stina Lee helt själva fått sina bloggar så stora som de är.

Hon har noll förståelse för att det är lågkonjunktur och tycker att det är ju "bara att skaffa sig pengar att köpa saker för". Måste vara underbart (nu är jag ironisk OBS!) att vara så jävla bortskämd så man inte behöver bry sig i vad saker kostar. Men för de flesta svenskar och troligen ännu mer av hennes läsare är verkligheten helt annorlunda och man måste hålla i pengarna. Har hon hört talas om alla varsel? Ibland undrar jag vilken planet hon bor på. Hon ska vara så jävla PK men springer runt i päls gör hon utan att skämmas. Dubbelsuck.

Nu har jag spytt galla så det räcker för idag. Och varför unga brudar hela tiden vill läsa om hennes supande på fester fattar jag inte. Men det är väl den där princessvärlden de vill ha. Jag menar både Kenza och Stina Lee har i alla fall ett normalt "vardagsliv" som bara kryddas med lite extra kul som ger någon chans till igenkännade och något som de själva kanske kan uppnå. Man får väl bara hoppas att hennes TV-bloggande, alla dumma inlägg osv som Bella slänger ur sig gör hon aldrig kan få någon viktig maktposition i framtiden, om tex den jurist hon vill bli. Vem vill företrädas av en som visat upp hela sig i TV liksom....men det är klart, det finns folk till de med!

2 kommentarer:

Vicky M sa...

Jag gillar Bella, jag tycker hon har en skön ironi över sig :) Och för det andra dricker hon knappt något nu :) för oss som hänger med i heens blogg då vill säga. Il like her :) fast det visste du redan :P

Tasja sa...

Om hon super sig full eller ej är mig totalt ointressant. Men hennes uttalanden visar ett otroligt förakt mot människor som har det sämre än vad hon är infödd i. Finns ingen empati och förståelse alls.