onsdag 3 december 2008

Jullan sjuk :(

Igår fick de åka med henne till djursjukhuset. Prover är tagna och skickade till Uppsala. Svar får de på fredag eller måndag. Om vi har tur är det struma och det kan man medicinera mot. Symptomen tyder på det tyckte veterinären. Hon är iof 18 år (blir 19 nästa år) men i otroligt fin form för sin ålder tyckte veterinären så hon såg inga hinder till att behandla en sådan gammal katt. Medicinen är cellgifter så det låter ju lite läskigt. Men jag har googlat och det verkar en rätt okej sjukdom. Om det nu är det hon har.....

Jag hatar när mina djur är sjuka när jag inte är hemma. Men nu är det ännu mer säkert jag flyger hem på jullovet. Jag vill helt klart träffa henne om det nu inte är struma hon har. För hon kan behöva avlivas annars..... :(

Inga kommentarer: