onsdag 10 december 2008

Så här kan en morgon te sig på Leopoldstrasse

Man vaknar av grannen som bråkar med någon i telefon. Som jag skrivit många gånger jag är inte ljudkänslig och det är inte superlyhört. Men han är högljudd! Det var mycket fuck och no no no no, listen to me osv. Något större ordförråd verkar han liksom inte ha. När jag tröttnade på att lyssna på hans telefonsamtal slog jag på TV:n.

Sen smyger man ut genom dörren så att nästa granne, pengalånaren inte ska höra en och smiter in på toaletten. När man är klar där så öppnar man den dörren försiktigt och gluttar ut. Korridoren är fri! Då sprintar man snabbt in i sitt rum och smyger igen dörren.

Sen lite tyska plugg, jag tror jag lyckats sätta de personliga promonen nu i alla fall...hahaha bara resten av boken kvar + alla nebensatzer, hauptsatzer osv som jag inte ens hunnit börja med än. Jag har prov halv fem, lycka till liksom.....

Nu ska jag gå till affären och köpa mig frukost, har inget hemma mer än smör och Coca Cola och det kommer man inte så långt på.

Sen tillbaka för mer plugg, på vägen in hoppas man att pengalånaren inte ser att man kommer med en kasse får då inser han ju man har pengar och kommer säkert börja knacka på dörren igen....

Det är helt fantastiskt att bo här :S. Fast stället har potential om hyresvärden rensade ut alla löss och fixade till lite. Ligger bra, är helt okej planerat med rummen osv. Men som sagt när man bara ser Eurosedlarna fladdra framför ögonen så bryr man sig ju inte så mycket i vilka som hyr tydligen.

Inga kommentarer: