måndag 15 december 2008

Kom på en sån smart grej

Vicky vet ju inte än om hon kan åka bil med mig hem månadsskiftet jan/feb. Jag börjar jobba 4 feb vilket innebär vi måste åka härifrån senast 2 feb (och då bara övernatta 1 dag). Hon kan ha prov som hon måste göra. Och jag har haft lite "ångest" för att köra hela sträckan själv.

Inte för att det är långt, utanför att jag inte riktigt längre litar på min bil, att den kommer hålla ihop hela vägen hem. Och riskera bli ståendes själv längs Autobahn har känts sådär.

Om hon inte ska med så hade jag ju också tänkt åka via Bremen och passa på se deras hemmamatch 1 feb (blir ingen större skillnad mot att åka via Berlin).

Men nyss slog det mig! Jag ska fråga min bror om han inte kan flyga till typ München (tror det är billigast) och så hämtar jag honom där och så ser vi på fotboll och sen åker hem. Vi bor 2 nätter på hotell i Bremen. Han är ju gammal fotbollsmålis ju!

Jag får visserligen betala för det men så mycket annat har i alla fall gått åt skogen som jag fått paya för så några extra i en flygbiljett och en hotellnatt gör ingen större skillnad i den allmänna katastrofen! Jag hoppas bara han kan få ledigt från sitt jobb 3 dagar över den helgen.

Kollat lite priser och flyg kan man få för runt 1000-lappen, hotell 2 nätter 1 500 kr (vi har ju bil och fördelen inte behöva bo centralt) matchbiljett 500 kr. Båtbiljett ingen aning men säg en 700 kr kanske? Inte så farligt trots allt. Hade räknat med mer. Nu är det ju billigare för mig om Vicky åker med för istället för att betala en massa kan vi då dela på bensinen osv. Men men vi får se.

Annars ska jag övertala pappa. Han är ju ledig i varje fall. Men fotboll i februari lär jag inte få honom med på. Men han kanske kan tänka sig häcka på hotellet. Det är ju söndag så allt lär väl vara stängt i Bremen. Eller i värsta fall så skiter jag i fotbollen och åker direkt hem. Behöver inte bestämma mig än på en 14 dagar i alla fall.

Inga kommentarer: