måndag 24 november 2008

Jaaa äntligen

börjar jag fatta grammatiken. Idag var det bara ett svart moment. Så jag ska (självpåhittat) plugga nomitativ, ackusativ och dativ imorgon. Så jag fattar det. Men en massa annat med bisatser, prepositioner osv fattade jag idag! Jiiihaaaa! Fick tillbaka 2 hemuppgifter och läraren sa det var mycket bättre! :D

Och historien med grannen fortsätter. Gissa vem som fick besök lite senare idag när jag gått till skolan? Vicky. Och när hon sa hon inte hade pengar så stod han kvar inne hos henne (jag vägrar ropa kom in, jag går och öppnar så han inte kommer in i mitt rum) och gick inte. Precis som han gör hos mig, står kvar och glor på en ungefär som om man då skulle ändra sig och ge honom pengar. Idag slog jag igen dörren i fejjan på honom.

Sen hörde hon hur han var hos Michi och knackade på med och även han nekade och sa att du har redan lånat pengar av mig som du inte betalat tillbaka. Vi frågade honom senare och han sa att han är inte skyldig honom mycket, 5 Euro, men att han försöker låna hela tiden. Och för Michi har det också försvunnit mat också.....som Michi sa, om han frågade skulle han mat om det är så han inte har råd att köpa det. Men ingen av oss känner för att sponsra hans rökande....

Jag anser att man inte ska behöva ha det så här. Nu ikväll har jag knappt vågat gå på toa för han har börjat med att ha sin dörr öppen, förmodligen för att hålla koll. När jag och Vicky kom hem nu ikväll så var jag upp med min jacka och väska innan jag igen gick ner i köket. Var alltså inne på mitt rum i max 1 min. När jag kom ut och skulle låsa min dörr och gå ner igen så skulle han preciiiiis på toaletten.

Vem vet vad han tar till för metoder när abstinensen blir för stor? Jag tycker verkligen detta är jävligt obehagligt. Jag har börjat skriva upp datum på när han är här och vill ha pengar och summan. Han är nu skyldig mig 8,35 Euro. Inte mycket men skulle jag ge honom pengar varje dag så skulle summan snabbt öka. Och jag vill inte ha honom knackandes på min dörr varje dag. Jag vill kunna ha ett privatliv!

Inga kommentarer: