söndag 23 november 2008

Känns sådär bo här i 2 månader till......

Jag är nog gjord för att bo själv. Få bestämma själv, få vara ifred osv. Jag har en granne som jag är lite smårädd för (fast han kanske är snäll men han är så konstig) och en granne som hela tiden vill låna pengar av mig men idag fick jag nog. Han kommer typ varannan dag och frågar om jag har 3,53 Euro (antar att det är priset på 1 paket cigaretter, han röker som en borstbindare). Jag är inte gjord av pengar och även om jag har pengar behöver jag dom själv! Jag är ingen jävla ATM liksom! Så idag sa jag nej (han har betalat tillbaka mindre än hälften 1 gång) och då började han tjata men har du inte 5 eller 10 Euro så får du tillbaka resten.

Karo var inne i mitt rum så jag vågade stå på mig och säga nej det har jag inte (hade gömt mina pengar och visade bara upp ca 50 cent i småpengar) då såg han sur ut och gick. Och nej jag är vanligen ingen feg person så men dels fattar jag hälften av vad han säger, första gången trodde jag ju det var för städning och gemensamt toapapper och jag är inte tillräckligt bra på tyska för att kunna säga emot heller. Nästa gång skitar jag i det och häver ur mig en ramsa på engelska. His problem not mine if he dont understand one of the worldlanguages!!!

Redan nu smyger jag omkring för att inte möta honom (funderar alltid 1-2-3 gånger om jag verkligen måste gå på toa just när jag behöver) men nu har han börjat knacka på min dörr också även när jag inte visat mig. Känns inte helt okej bo här själv i 2 månader till. Nu bor ju Vickan här 1 vecka till få se om han förstod eller om han kommer i övermorgon igen. Då vet jag inte vad jag gör faktiskt! Rymmer hem känns närmast.......

Jag lääääääängtar till MIN lägenhet. Där jag kan stöka till som jag vill, sitta på toa i timmar och inte behöva fundera på om jag vågar mig utanför dörren. Jag skulle inte fixa bo i WG en längre period med okända människor.

2 kommentarer:

Vicky M sa...

e du rädd för honom??? :(

Tasja sa...

Rädd o rädd men obehagliga är de båda två tycker jag.